wtorek, 13 września 2011

"La finestra di fronte"


„Najpiękniejszą rzeczą jest patrzeć, jak dojrzewa miłość. Rozpoczyna ją namiętność, a później trzeba pomóc jej się zmienić, ochronić ją przed upływem czasu” (Ferzan Ozpetek, La finestra di fronte, 2003 r.)

Jak często coś gubimy? Jak często gubimy się? „Pogubienie” to słowo, które ma tłumaczyć odejścia, zdrady, kryzysy. Tak, można się zagubić w szarości dnia, rutynie, codzienności bez "ach" i "och", tylko potem trzeba powalczyć, żeby się odnaleźć i nie stracić czegoś, kogoś za cenę chwilowych uniesień, których w tym momencie w życiu brakuje.

O tym między innymi jest film La finestra di fronte urodzonego w Stambule włoskiego reżysera.

Ferzana Ozpetka pokochałam po obejrzeniu Mine vaganti i Le fate ignoranti, a Okna tylko moją miłość umocniły.

Giovanna, bohaterka filmu spotyka na swojej drodze Davide, starszego mężczyznę, który uświadamia jej, co jest w życiu ważne.

„Ale Ty wciąż masz wybór Giovanna, możesz coś zmienić. Nie bądź zadowolona z tego, że żyjesz. Zamiast tylko śnić o lepszym życiu, musisz o niego walczyć”- mówi Davide.

Zobaczcie ten film, bo naprawdę warto zapałać namiętnością do twórczości Ozpetka i wziąć sobie do serca kilka rad, które daje nam za pośrednictwem bohatera reżyser.

Ja moją miłość do niego mam zamiar pielęgnować.

Śni mi się mały domek we Włoszech…

4 komentarze:

  1. Znam tylko Mine vaganti (w naszym rankingu 10/10), ale nadrobię resztę tego reżysera, ufam temu, co polecasz ;)

    Śnij dalej, ja też śnię, codziennie silniej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię filmy tego reżysera.Widziałam "Saturno contro" i "On, Ona, On" oba mi się podobały.Jest coś magicznego w jego filmach. Chętnie obejrzę polecany przez ciebie La "Finestra di fronte" no i "Mine vaganti" też. Spełnienia snów życzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. zachęciłaś mnie, ciekawa jestem tego filmu.
    ja też widziałam On, Ona i On, ale to było jakiś czas temu i zupełnie zapomniałam o Ozpetku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja teraz poluję właśnie na "Saturno contro". Gdyby ktoś miał i mógł udostępnić...:)
    Ja oferuję "La finestra di fronte", "Pane e tulipani" i "Benvenuti al Sud". Mamy też "Il mostro", "Io non ho paura". W razie czego pisać i prosić:)

    OdpowiedzUsuń